Krtčí norou 3

Krtčí norou 3



Hra Krtčí norou 3 proběhla 23.9.2006. Zúčastnili jsme se pod obvyklým názvem La Kukarača. Základ týmu Bob, Čenda a Hadař tentokrát dopnili Katka a Michal. Kompletní zadání zde uvádět nebudu, je k vidění na stránkách hry.

1 Start

Do Brna přijíždím už v pátek, čehož využívám k exkurzi po Brněnských hospodách spolu s bývalými spolužáky. Probuzení je těžké, přesto na start přicházím včas, ještě však v ne zcela optimální formě. Těsně před zahájením přichází i Čenda. Začíná vyvěšování úvodní šifry. Blíží se zbytek našeho týmu. Zdálky sledujeme jak se marně snaží pochopit princip brány do parku. Nakonec přelézají. No, nebude to dnes jednoduché. Stále se nám nedaří nalézt princip řady, takže čekáme až na oznámení řešení.

2 Kůň

Princip skákání koněm jsme už neúspěšně zkoušeli použít mnohokrát v minulosti. Tentokrát to poprvé vyšlo.

3 Režisér

Než přicházíme na stanoviště, má už Čenda, který šel napřed šifru vyřešenou. Ostatní si to zkoušíme za pochodu. Šifra pěkná, leč jednoduchá.

4 Nory

Tady se dostáváme trošku do krize. Od začátku sice tušíme že je to morseovka, ale nějak se nám nedaří nalézt správný postup. Po dlouhé době nakonec bereme nápovědu za tři body. Pak už máme řešení celkem brzy. Já jsem správné řešení zavrhl hned na začátku, protože mi připadalo, že tímto způsobem nelze jednoznačně zakódovat všechna písmena. A taky že nejde. Byl to prostě tak trochu typ šifry, který nemám rád. Velké množství možností co by se s tím dalo dělat, přičemž ta správná není výrazně lepší než ostatní. I když v tomto případě zadání na správnou možnost dost navádělo. Naše chyba.

5 Třetiny

Průchozí šifra. Nestihli jsme ani posvačit a řešení je na světě.

6 Čísla

A opět šifra s mnoha možnostmi, přičemž ta správná není výrazně lepší než ostatní. Takže jsme se samozřejmě zasekli. Opět došlo na nápovědy. Tentokrát obě dvě. Obě nám řekly jen to co jsme už dávno věděli. Zvlášť ta za 4 body byla k naštvání. Po mnoha slepých cestách došlo i na správné řešení. Tady jsme začali ztrácet naději, že stihneme dojít do cíle. Mě na této šifře zmátlo například to, že byla spousta čtverců, ve kterých se daly tři z čísel dát do jednoznačné souvislosti. Další slepou cestou byl například výskyt různých "hezkých" čtverců. Například 1,2,3,4.

7 Fonetika

Tato šifra šla trochu mimo mne. Sám jsem neurčil ani jedno písmeno. Naštěstí tým zafungoval a ani to netrvalo dlouho.

8 Tkanina

Jedna z nejpěknějších šifer v této hře, i když nám dala docela zabrat. Při luštění nás pozorují koně z blízké ohrady. V tomto místě se hra větví na lehčí a těžší variantu - Pohodu a Výzvu. Sice už je pozdě, ale přesto volíme Výzvu, máme přece svou hrdost.

9 Miny

Zadání odkazuje na nedaleká místa obsahující alternativní šifru a fotku. Pro jistotu pro ně Čenda vybíhá. Nakonec se nám daří vyřešit právě náhradní šifru, která je založena na stejném principu jako Miny.

10 Slova

Při pohledu na hodinky Čenda navrhuje, abychom vzali totální nápovědu a díky tomu došli včas do cíle. Naštěstí než se mu podaří nás přesvědčit, už máme řešení. Pohled na mapu říká, že je tu ještě šance dojít do cíle. Další stanoviště je odtud asi kilometr a čtvrt. Ale vzdušnou čarou. První úsek jdeme po ní. Pohybujeme se terénem slušnou rychlostí. Když přicházíme na cestu, dělíme se. Katka s Michalem jdou směrem k předpokládanému cíli do Útěchova. My ostatní k pokračujeme na další stanoviště. Nezbývá než porušit interní pravidlo týmu o neběhání, teď už je každá vteřina dobrá.

11 Křížovka

Protože čas hry se chýlí ke konci, vybíhá Čenda s kartou týmu do cíle, zatímco já s Hadařem zůstáváme na místě a řešíme křížovku. To se nám sice po chvíli daří, výsledkem je však jen nějaká řada dvojic písmen. Telefonujeme ji zbytku týmu, aby mohli taky řešit. Později se ukazuje, že samotná řada bez křížovky nestačí. Zbylá chvilka už nám na vyřešení nestačí. V 8 hodin zbytek týmu v cíli alespoň hlásí příchod bez hesla. My s Hadařem provádíme zrychlený přesun do Útěchova.

Závěr

Hra skončila, ale nás čeká ještě závěrečný běh. Jsme v Útěchově a za půl hodiny odjíždí poslední vlak k domovu. To vypadá beznadějně, máme ale zprávu, že vlak má 8 minut zpoždění. Na nádraží po zběsilém přesunu naštěstí zjišťujeme, že se zpoždění mezitím zvětšilo na 25 minut, takže vlak pohodlně stíháme.

Ze hry mám takový trochu divný pocit. Opět se nám moc nedařilo. Pořádně jsme se rozjeli až na konci. Nemyslím, že by šifry byly nějak příliš těžké. Byly tu spíš takové které nám moc nesedí. Tím myslím hlavně 4 a 6. Naopak za pěkné bych označil šifry 10 a 8. Líbilo se mi, že se na stanovištích vydávaly dvě kopie šifry. A taky přítomnost organizátorů na stanovištích. Odpadá tak zbytečné prohledávání stanoviště.

zapsal Bob